Transportowe
Proponujemy kompleksową ochronę ubezpieczeniową obejmującą następujące ryzyka:
- OC przewoźnika w ruchu międzynarodowym .
- OC przewoźnika w ruchu krajowym.
- Kabotaż na terenie Niemiec i pozostałych krajów UE
- OC spedytora (OCS)
- Zawodowe przewoźnika (pod licencję)
- Cargo (mienie w transporcie krajowym i międzynarodowym)
- Koszty leczenia kierowców za granicą
- Asisstance dla pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5T
- Ubezpieczenie szkód w naczepach ciągnionych usługowo (trucking)
OC przewoźnika
Ubezpieczenie OC przewoźnika (OCP) przeznaczone jest dla firm transportowych wykonujących zarobkowy przewóz towarów w krajowym i/lub międzynarodowym transporcie drogowym.
Przedmiotem ubezpieczenia jest odpowiedzialność cywilna przewoźnika, którą ponosi on zgodnie z konwencją CMR (dla transportu międzynarodowego) oraz polskim Prawem Przewozowym (dla transportu krajowego) za:
- szkody rzeczowe, które nastąpiły w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem (utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki towarowej),
- szkody finansowe powstałe w wyniku opóźnienia w dostawie do wysokości: kwoty przewoźnego (dla transportu międzynarodowego) lub podwójnej kwoty przewoźnego (dla transportu krajowego).
Zakres ochrony ubezpieczeniowej powinien być rozszerzony przynajmniej o:
- szkody powstałe wskutek kradzieży i rozboju (rabunku, kradzieży zuchwałej)
- parkowanie poza parkingami strzeżonymi
- utylizację pozostałości po szkodzie
- utratę lub uszkodzenie kontenerów, palet, opakowań,
- neutralizację lub brak przewoźnika w liście
Cargo – ubezpieczenie mienia w transporcie
Ubezpieczenie CARGO jest to ubezpieczenie mienia (towaru, ładunku) w transporcie drogowym, kolejowym, lotniczym.Ubezpieczenie CARGO chroni właściciela towaru przed utratą, ubytkiem lub uszkodzeniem towaru.
Najczęściej zakres ubezpieczenia obejmuje szkody polegające na zniszczeniu, utracie lub uszkodzeniu przedmiotu ubezpieczenia powstałe w zakresie i wskutek przyczyn określonych w Instytutowych Klauzulach Ładunkowych (Institute Cargo Clauses) m.in.: Institute Cargo Clauses (A) 1/1/09 – ICC (A) 1/1/09 – formula all risks, choć często spotyka się węższy zakres ubezpieczenia.
Ubezpieczenie kabotażowe
Kabotaż w transporcie drogowym to przewóz między miejscami położonymi na terenie tego samego kraju UE przez przewoźnika zarejestrowanego za granicą.
Przykładem jest transport wykonywany przez polskiego przewoźnika na terenie Niemiec (np. Hamburg – Berlin), Francji (np. Paryż – Lyon), Hiszpanii (np. Madryt – Barcelona), Włoch (np. Rzym – Turyn) itd.
W maju 2009 roku minął okres przejściowy, w którym polscy przewoźnicy nie mogli świadczyć usług przewozów kabotażowych.
W przypadku kabotażu na terenie Niemiec ubezpieczenie jest obowiązkowe , wymóg oraz zakres ubezpieczenia określa Niemiecka Ustawy o Towarowym Transporcie Samochodowym. Posiadanie ubezpieczenia kabotazowego na terenie Niemiec podlega kontroli BAG (odpowiednik ITD)
Ubezpieczenie zawodowe przewoźnika (do licencji)
Dla otrzymania i/lub wznowienia licencji konieczne jest złozenie zabezpieczenia na sume 9000 EUR za pierwszy i 5000 EUR za każdy kolejny pojazd.
Od 4 grudnia 2011 roku jest akceptowane jedynie zabezpieczenie w postaci polisy lub bilansu.
Posiadamy w ofercie zakceptowane przez BOTM (Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego) ubezpieczenie od POLSKIEGO Ubezpieczyciela związane ze spełnieniem wymogu określonego w art. 7 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego.